בובספוג מכנסמרובע (SpongeBob SquarePants) הוא הדמות הראשית בסדרה שלו.

ביוגרפיה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בובספוג הוא ספוג ים נקבובי וצהוב שגר בבית אננס בעיירה ביקיני תחתית, עם חילזון חיות המחמד שלו גארי. הוא נהנה מתפקידו כטבח טיגון במסעדת קרוסטי קראב, המסעדה המשובחת שמתחת לים. תחביביו האחרים כוללים דיג מדוזה, משחק עם חברים ופיצוץ בועות.

מראה חיצוני[עריכה | עריכת קוד מקור]

בובספוג הוא ספוג נקבובי מלבני צהוב, שעוצב בדגם לאחר ספוג ניקוי. יש לו עיניים כחולות ונמשים אדומים, והוא לובש חולצה לבנה, עניבה אדומה, מכנסיים חומים, חגורה שחורה, גרביים לבנות ונעליים שחורות.

אלטר אגוס[עריכה | עריכת קוד מקור]

מכנסי ספוג / בתולת ים[עריכה | עריכת קוד מקור]

ספוג Man (ספוג Man) / מכנסי בתולת ים (Mermaid Pants) הוא אלטר אגו של גיבור העל של בובספוג. הוא הגרסה של בובספוג לאיש בת הים, גיבור העל האהוב עליו בכל הזמנים.

באק ספוג[עריכה | עריכת קוד מקור]

באק ספוג (SpongeBuck) הוא האלטר-אגו במערב העתיקה של בובספוג, והוא גם סבו הגדול השביעי של בובספוג. בתקופות המערב העתיק, באק ספוג הציל את העיר ביקיני גולץ 'מהנוכל הרוע במערב - פלנקטון העין המת; במהלך העימות בין השניים, באק ספוג צועד ללא ידיעה על פלנקטון, שנשלח לאחר מכן לכלא. לאחר מכן באק ספוג זוכה לגיבור המערב.

סר בובספוג[עריכה | עריכת קוד מקור]

סרוג בוב (Sir SpongeBob) הוא האלטר-אגו מימי הביניים של בובספוג. בתקופת ימי הביניים, הקוסם הרשע פלנקטונאמור תוקף את תחתית ביקיני מימי הביניים בעזרת מדוזה דרקונית ענקית, וחוטף את הנסיכה פרל, העומדת להתנקש בה. סר בובספוג מתמודד עם סר פטריק, דיונון ואביר הסנאים כדי להביס את הקוסם בעל העין; סר בובספוג מגלה משהו: הוא נותן למדוזות הדרקון פטי קראבי וכאשר הוא אוכל את זה הוא מתחיל להשתנות. המדוזה תוקפת אז את פלנקטונאמור, בעוד שכולם מצילים את הנסיכה פרל.

ספוג גאר[עריכה | עריכת קוד מקור]

ספוג גאר (SpongeGar) הוא האלטר-אגו הפרהיסטורי של בובספוג. הוא האב הקדמון של בובספוג, שחי בתחתית הביקיני הפרהיסטורית.